Heike Wessels

(metsosopran)

HARIDUS JA TÖÖ
Heike Wessels on sündinud Münsteri lähedal Saksamaal. Ta lõpetas lauluõpingud Folkwangi Kõrgkoolis Essenis ja Strasbourgi Riiklikus konservatooriumis. Tema kunstilist arengut mõjutasid oluliselt meistrikursused, mida juhendasid Brigitte Fassbaender, Irwin Gage, Dame Gwyneth Jones ja Thomas Hampson. Aastal 2006 võitis ta esimese preemia viiendal rahvusvahelisel Wagneri häälte konkursil Veneetsias. Wessels on töötanud ka Glyndebourne’i festivali (Brangäne „Tristan ja Isolde“) ja Baden-Badeni Festspielhausi (Venus „Tannhäuser“) lavastustes coverina. Pärast töötamist Wuppertali ja Braunschweigi ooperiteatrites oli ta aastatel 2008–2018 Mannheimi Rahvusteatri solist. Mannheimis debüteeris ta kõigis oma häälekategooriale vastavates Wagneri rollides ning esines ka paljudes suurtes Itaalia ja Prantsuse dramaatilise metsosoprani osades. Lisaks on Heike Wessels üles astunud sellistes teatrites nagu Berliini Saksa Ooper, Deutsche Oper am Rhein, Frankfurdi Ooper, Nürnbergi Riigiteater, Baieri Riigiooper, Opéra Bastille, Volksoper Wien, Bonni Ooperiteater, Esseni Aalto teater, Dortmundi teater, Oper Graz ja Mainzi Riigiteater ning teinud koostööd mitmete tunnustatud dirigentidega.

REPERTUAAR
Kundry (Wagneri „Parsifal“)
Ortrud (Wagneri „Lohengrin“)
Venus (Wagneri „Tannhäuser“)
Brünnhilde (Wagneri „Valküür“)
Ulrica (Verdi „Maskiball“)
Eboli (Verdi „Don Carlo“)
Amneris (Verdi „Aida“)
Dalila (Saint-Saënsi „Simson ja Delila“)
Santuzza (Mascagni „Talupoja au“)
Herodias (Straussi „Salomé“)
Agaue (Henze „Bassariidid“)
Leokadja Begbick (Weill „Mahagonny linna tõus ja langus“)

TUNNUSTUS
Rahvusvahelisel areenil paistab Heike Wessels silma oma vokaalse mitmekülgsuse ja tugeva lavalise karismaga nii ooperi- kui kontserdilavadel. Aastal 2023 pälvis ta Daegu ooperifestivali auhinna Herodiase rolli eest Richard Straussi ooperis „Salomé“. Aastal 2025 kutsuti ta Glyndebourne’i uude „Parsifali“-lavastusse Kundry rolli coveriks; samal aastal naasis ta Taiwani, kus kehastas Ortrudit „Lohengrinis“ Kaohsiungi Rahvuslikus Kunstikeskuses ning esines Dvořáki „Stabat Materi“ ettekandel Kölni Filharmoonias.

Aastal 2024 ilmus tema Brahmsi-album „Durch ewige Räume“ (plaadifirma primTON, Berliin) – austusavaldus metsosopran Amalie Joachimile, kes oli oma aja silmapaistvaim Johannes Brahmsi teoste tõlgendaja.